De la lume adunate si altele...

Friday, September 15, 2006

15 septembrie

De data asta, chiar a venit toamna.. si inca in forta. Ploua de doua zile si nu da semne de oboseala.. din pacate.
Ciudata zi si-a gasit si madama sa-si faca aparitia.. chiar prima zi de scoala (bine, aici cam fiecare regiune incepe scoala cand ii taie capul, dar ma rog).. ok, ok, si in tara, mai variaza data, dar eu am ramas tot pe stilul vechi, cu inceputul cursurilor pe 15 septembrie.. si va rog frumos sa nu incercati sa ma convingeti ca nu (mai) e asa, ca n-aveti sanse... am zis.. :)
Revin la 15 septembrie.. cu siguranta am eu fluturi, dar imi amintesc cu drag de prima zi de scoala(clasa I mai ales), cand o chestie acolo mai mult neagra decat alba, cu panglicuta si uniforma (sic), ducea foarte mandra un buchet, 'pentru doamna invatatoare' (imi pare rau, Vio, poze n-am.. adica am ceva, dar au ramas la mama acasa..). Si-mi amintesc de doamna invatatoare si de domnul invatator-fam. Bulancea ( o paranteza.. era o comuna mai mica si avea clase simultane-a-I-a si a-III-a facea cu doamna, a II -a si a IV-a cu domnul-sali diferite, se intelege :)).
Si chiar le pasa de cum citea/scria fiecare ( of, of, of cu mine la scris.. preferam sa rezolv si problemele oral, numai sa nu scriu.. :D ), si faceam scenete in fiecare an si nu erau 25 de premiul I, pentru o clasa de 25 de elevi (ok, eram mai putini, dar ati prins ideea.. :)).. vreau sa spun ca se incuraja competitia, daca vreti s-o numiti asa, chiar de la inceput.. si nu dupa principiul.. lasa ca tot primiti toti acelasi premiu, indiferent daca il meritati sau nu. Cu siguranta, asteptarile tinerilor din ziua de azi (!!!!) de a primi totul deodata si fara nici un efort, nu isi are aici explicatia, dar o radacinuta, se poate.
Dar deja am luat-o pe aratura si e cam mult... domnul nu mai traieste, el care m-a dezvatat de a incepe propozitiile cu 'Iiihhh' ( chestie pe care am remarcat-o inclusiv la unii crainici/ziaristi), care s-a straduit sa ma dezvete de obiceiul (prost!!) de a-i da ghionturi colegului de banca si de a ma certa cu el in timpul orei (precizare-fara falsa modestie, eu si colegul eram cei mai buni din clasa-era si greu tare :D, dar si printre cei mai nazdravani).. a incercat cu punerea la colt a vinovatilor.. cat eram la colt, a mers, cum ne intoarceam in banca, reluam cu spor activitatile normale.. adica.. studiat, dar si ciondanit en-gros. :)
El, care m-a invatat sa-mi spun punctul de vedere clar si hotarat ( bun obicei, luat si de la profesorul de matematica din liceu, d-nul Cohal )- da, da, si de aici mi se trage 'blandetea', atat de 'apreciata' de unii... hi hi hi.. cam tarziu de corectat asta, chiar daca as vrea.
E ciudat cum unele lucruri ti se intiparesc in minte si ti le amintesti, chiar si dupa multi, multi ani.. unii ar spune ca e semn de batranete.. posibil si asta.
Cand suntem mici, mai ales in perioada scolara (daca sunt si examene, si mai si..) ne dorim sa crestem cat mai rapid, sa fim 'mari'.. si cand suntem mari, din unele puncte de vedere, ne gandim 'ce bine ne era cand eram mici'.
Na, ca m-a apucat nostalgia.. asa ca va urez -spor la invatat/lucru.
Si de la Bacovia citire:
'Plouă, plouă, plouă,Vreme de beţie -Şi s-asculţi pustiul,Ce melancolie!Plouă, plouă, plouă…'

2 Comments:

  • Sentimente atat de profunde,amintiri atat de frumoase...traiasca copilaria!
    Cu bine...

    By Blogger Z@r@Z@, at 6:29 PM  

  • sunt printre norocosii care au avut o copilarie frumoasa, inclusiv in ceea ce privesc anii de scoala.. ok, am avut parte si de falsi pedagogi(care dupa parerea mea nu prea aveau ce cauta la catedra), dar mai tarziu... cand deja puteam face diferenta intre profesor si obiectul pe care il preda.. ei, na, acu sa nu pomeneasca nimeni de geografie (unde am avut doua profe absolut insuportabile...) sau de latina, unde, dupa prima saptamana de scoala (cl VIII-a :)), cand toti eram indragostiti de profa de latina-madam Brumaru-cea mai eleganta si mai shic din liceu, ne-am pomenit cu cea mai nesuferita.. i-am uitat si numele.. a fost antipatie reciproca totala intre ea si toata clasa.. si asa nu stiu eu boaba de latina (in viata mea n-am invatat cu mai multa ura.. asa ca raman in memorie=0) si nici foarte multa geografie(la asta chiar imi apre rau)...

    By Blogger Oana, at 10:46 AM  

Post a Comment

<< Home