De la lume adunate si altele...

Wednesday, October 11, 2006

Napoli

Napoli este un oras pe care inca n-am avut curajul sa-l vizitez.
Cum aproximatix in fiecare zi, la stiri este difuzat un reportaj despre un alt om omorat in plina strada in Napoli, fie ca e vorba de o reglare de conturi intre clanuri mafiote (nu-i gluma), fie ca e vorba de un trecator ghinionist care s-a nimerit sa fie in momentul nepotrivit in locul nepotrivit, sau pur si simplu cineva care a calcat pe bataturi un nebun cu un pistol.
Cel putin asta este impresia mea de la distanta...
V-am scris toate acestea, ca o mini-introducere la video-ul de mai jos (YouTube evident :) ) e o melodie despre Napoli, interpretata in italiana si in dialect napoletan de cativa din cei mai cunoscuti cantareti originari din Napoli.
Pentru ca dincolo de imaginea de oras mafiot prin excelenta, de oras in care se poate intampla orice (mai ales orice rau...), imi place grozav dialectul napoletan. Nu pricep o boaba, fireste, dar are o cadenta anume, parca e jumatate cantec-jumatate bocet.

2 Comments:

  • E foarte frumoasa melodia,dar greu de priceput cuvintele.Inca odata mi-a placut mult.

    By Anonymous Anonymous, at 5:46 PM  

  • Dupa n ascultari,fara sa urmaresc videoclipul, la un moment dat mi-a picat fisa ca sunt subtritrate cuvintele in italiana, chestie care e ceva mai digeribila decat dialectul napoletan.Dar cred ca daca ar fi cantat direct in italiana, n-ar mai avea nici un farmec.. :)

    By Blogger Oana, at 1:59 PM  

Post a Comment

<< Home